Spanie, mycie i inne podstawowe potrzeby naszych wojaków

Moderator: Mike

Awatar użytkownika
piekarz24
Posty: 293
Rejestracja: śr 05 wrz, 2007 11:28 pm
Lokalizacja: Bielsko-Bia³a

Spanie, mycie i inne podstawowe potrzeby naszych wojaków

Post autor: piekarz24 »

Chciałem poruszyć temat jakże ważny, a mianowicie dotyczący tego w czym, pod czym spali żołnierze jak było z myciem,jedzeniem itd. Sam jestem ciekaw wielu rzeczy ponieważ jesteśmy na etapie planowania zakupów grupowych i nie wiemy co dokładnie zakupić. Praktycznie nie znam się na tym więc prosze o pomoc...:)

1. Spanie. W czym.
Nie wiem co mamy zakupić - namioty dwuosobowe czy płachty brezentowe. Jeżeli namiot to gdzie i jaki dokładnie kupić?? Widziałem wiele wariacji na temat: kolor piaskowy, khaki, zielony...?? Jak Dragoni sobie z tym radzą?? W załączniku zdjęcie poglądowe - pancerniacy na postoju, widoczne płachty brezentowe, więc pewnie na tą wersję się zdecydujemy.

2.Spanie. Na czym.
I tu znowu problem. Widziałem materace troczone do pojazdów lecz nie wiem skąd wziąć. Jak było z łóżkami polowymi. Widziałem dwie odmiany - drewniane typowe kanadyjki /ale to odpada raczej bo duże i ciężkie/ i na stelarzu metalowym?? I podobne pytanie - jak u Dragonów naszych miłychsprawa wygląda?? W książce pt. "Sztylet Komandosa" czytałem iż nasi komandosi w sposób nieregulaminowy:)) zaopatrzyli sie w ok 20 kocy/os. więc legowisko mieli cacy:))

3.Spanie. Pod czym. Śpiwór czy koc no i jaki:)

4. Gotowanie. My mamy Primusa. Stosowano coś jeszcze??
Kwestia druga. Jak powinien wyglądać czajnik??
Kwestia trzecia -termosy - jak wyżej:)

5. Mycie. Każdy wojak miał Washrolla - informacji na ten temat jest wiele. No ale jak trzeba było robić większe mycie?? Na zdjęciu http://maczuga.blog4ever.com/blog/voirp ... 42546.html